В епичната борба между най-известните конкуренти в историята на рекламата – Coca-Cola и Pepsi, Pipsi “посегнаха” на един от символите на Coca-Cola – полярните мечки и не само ги “отвлякоха” от Полярния полюс и дома на Дядо Коледа, но и ги качиха на яхта в средата на лятото и им добавиха тен. Ей, така за разкош. Колкото, за да се осмелят да твърдят, че “Лятото им принадлежи” .
Търси се асоциация с това, че зимата е посветена на Коледния дух и рекламните кампании на Coca-Cola.
Coca-Cola и до момента не са коментирали кампанията, но това, което споделя изпълнителният директор на Pepsi е, че “както в много други борби и при конкуренцията настъпват моменти на примирие и моменти на война, а потребителите оценяват това. Сега е настъпил момента, в който Pepsi са решили да отворят нова страници в напреварата с основния си конкурент.”
Как изглежда конкуренията на родна почва?
“Войната” между Pepsi и Coca-Cola спокойно може да конкурира “драмата”, която се разиграва това лято между родните ни бирени гиганти – “Каменица” и “Шуменско”и техните рекламни кампании, които си приличат като две капки …. бира.
Конкуренция (английски: competition) в икономиката е термин, който обхваща идеята за индивиди и фирми, които се стремят към по-голям дял от пазара за продажба или закупуване на стоки и услуги.
Kонкуренцията е преимущество.
Конкурентно предимство, което комуникирано правилно осигурява по-голям пазарен дял. Начинът това да се случи са именно рекламните кампании и маркетинг стратегиите.
Хайде сега някой да се опита да ме убеди, че New Moment New Ideas са се поддали на натиска на клиента и “неволно” са взаимствали концепцията на Noble Graphics Creative Studio или че лятната реклама на “Каменица” не копира тази на “Шуменско”?
Възможно ли е да станеш лидер на пазара, ако “копираш” идеите на конкурентите си?