Големите компании инвестират колосални суми, за да присъстват навсякъде – върху чашата, с която пиете сутрешното си кафе, по време на рекламната пауза на новините по телевизията, сред харесванията на приятелите ви във Facebook, на огромния билборд на път към офиса ви, в резултатите на Google, когато търсите каквото ви е нужно и дори върху гърба на любимата ви парти риза.
Да, те определено са в полезрението ви двадесет и четири часа в денонощието, нуждаейки се само от частица внимание, за да се запечатат трайно в паметта ви.
Във време, когато големите брандове са на преден план, къде стоите вие?
Това е жизненоважния въпрос, който практиката на личния брандинг ви задава. Замислете се върху него, ако искате пълноценно професионално развитие не просто като служител в някоя компания, а като истински професионалист в областта си на експертиза. Имате ли собствена стратегия за брандинг?
Вие вече сте публична личност
Личен брандинг е набор от стратегии и инструменти, с които можете да изградите марка от публичната си личност в интернет. Ако вече имате профил във Facebook, Twitter или Pinterest, значи сте обществен образ, достъпен от всяка точка на планетата ни само с една интернет връзка. Въпросът е как го управлявате.
Не е особена тайна, че компаниите за набиране на персонал проучват кандидатите за свободни позиции в интернет още преди първото интервю, създавайки първоначален психологически профил и събирайки първи впечатления.
Повечето хора сами си причиняват вреди с това, което правят и споделят онлайн
Какво се появява, когато потърсите името си в Google? Какво би помислил човек за вас, когато за пръв път отвори профила ви във Facebook и разгледа последните ви снимки и публикации? Ако досега не сте се замислили, време е да го направите.
Личният брандинг е за всеки
Няма особено значение на каква възраст и позиция сте в момента. Защото винаги има начин да спечелите ценно предимство в гонитбата между куче и котка в един свят на свободната икономика и интензивната конкуренция.
Ако сте студент, в съвсем близко бъдеще ще се наложи да потърсите първата си работа. Публичният ви образ в интернет до някаква степен ще предопредели успеха, който ще постигнете с нейното намиране. Не става само със swag.
Ако сте служител във фирма, нещата могат да потръгнат по неочаквани пътища и да поискате да смените работодателя си. Но имате ли достатъчно конкурентен уеб образ, който да ви помогне да спечелите малкото, но важно предимство при тежката борба за експертиза и талант на трудовия пазар в наши дни?
Ако сте специалист на свободна практика, тогава достатъчно ефективно ли представяте себе си онлайн, за да спечелите вниманието и доверието на повече потенциални клиенти? Или ще позволите на някой друг да го направи вместо вас?
Замислете се.