• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Успех

Говори ми…

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Успех
0
Говори ми...

Езикът се променя в съответствие с времето и постоянно има нужда от нови думи и изразни средства, за да може да отразява адекватно модерната реалност, в която живеем.

Голяма част от новите думи и изрази, които ползваме днес като „потърси в Google“ или „флаш памет“, си имат своето просто обяснение – досега не са съществували като понятия и са били директно внесени от английски. По същия начин думи и изрази отпадат и впоследствие изчезват от езика (като „обущар“, „магнетофон“, „касетофон“).

Всъщност кога за последно сте чули някой да каже „ще ти пратя факс“ или „бих ли могъл да ви поканя на танц?“ – надявам се, последното да не е свързано с факта, че вече наистина  никой не иска да танцува с мен! Това, което искам да отбележа, е, че той в действителност е като жив организъм и постоянно се развива, адаптира и усъвършенства.

Именно благодарение на езика можем да се разбираме и общуваме един с друг, но само при условие, че смисълът, вложен в изказа ни, има едно и също значение както за нас, така и за онези, за които е предназначен. Когато „домат“ си значи „домат“, а „глупав“ – „глупав“, и това винаги си е било така. Само дето в днешно време езикът се променя доста по-бързо отпреди (благодарение на глобалната комуникация).

Различните субкултури и поколения се изразяват вече по различен начин. Ако например кажа „Това е супер яко!“, вие ще ме разберете, че нещо много ми харесва, но собствената ми майка би разбрала, че нещо е много здраво. Още по-конфузно би прозвучало „яка мадама“ – дали ще ме разберат, че визирам много красива и привлекателна жена, или здрава щангистка или културистка?!

Особено интересен е този факт при комуникация между различни чужди езици. Фразата „голям праз“ на български носи съвсем различно значение в сравнение с буквално преведения вариант на чужд език (който ще определи размера на вида лук).

Аз принадлежа към поколението, известно в Швеция като „иронично“! То включва хора като мен, родени в средата на 60-те. Основната идея е, че „ироничното поколение“ използва много ирония, при това непрекъснато. За обяснение ще дам няколко примера.

Ако някой ми каже „Искаш ли да обядваме заедно утре?“, а в действителност никак не ми се иска да обядвам с тази персона бих отговорил: „Ама разбира се, би било фантастично!“, но всъщност смисълът зад думите би бил: „Абе ти тъп ли си, или какво?“.

И ето тук вече виждате как се формира проблем, особено ако този, с когото говорите, е на 6, 7 или по-малко години и наистина ви е повярвал, че ще обядвате заедно. И става все по-заплетено и интересно.

Истинският език вече не се определя от това от коя държава идвате или на каква възраст сте. Истинският нов език е онзи, използван от хората, които се разбират и са свързани по един или друг начин. Една млада скейтърка от Варна говори по същия начин както и някой скейтър от Ню Йорк. И нейният език би бил съвсем различен от този на съседката й на същата възраст, която живее по-надолу на улицата, но учи икономика в университета.

Не, нашата варненка ще говори на езика на „сродните си души“. И тук реално не става дума за български или английски, а по-скоро за новия език на разбирателството. Този нов вид език не се обуславя на исторически или традиционни неща като държави , граматика или майчин език  – тук става въпрос за безгранична комуникация, за споделяне и грижата, породена от общите интереси („от братството“). Език без физически или мисловни граници.

И хората, които не успеят да проумеят всичко това, ще се превърнат в новите невежи, в глухите и слепите. Компаниите, които не смогнат да се пренастроят към този модел, скоро ще останат само част от историята. Бъдещето не е в това да говориш български, английски или шведски. Бъдещето ще зависи от това доколко добре ще владееш този нов и вдъхновяващ език, които вече ще наричам Разбирателство.

Йохан Карлсон

Теми: катокога
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

кредит за бизнес
Бизнес

Бърз кредит за стартиране на бизнес

Следващ

Представяне на New Era Ideas. Софтуер по поръчка и представяне на New Era ERP

Най-новото

  • Психология на бързия кредит
  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.