Тъй като празниците наближават, благотворителните организации започват да увеличават своята дейност. Ако до сега не сте смятали благотворителността и благотворителния маркетинг като стратегия за бизнеса ви, сега може да бъде точното време, за да измислите творчески начини за включване към бизнес стратегията ви.
Какви са ползите от благотворителният маркетинг за вашия бизнес? Има няколко причини. Едната е, че се изгражда репутация за вашия бизнес и се създава положителна асоциация за вашата марка. Благотворителния маркетинг като цяло може да ви донесе само положителни неща за бизнеса ви.
Собственик сте на бизнес? Не сте сигурни как да започнете? Представям ви 6 благотворителни маркетинг стратегии, които да започнете с бранда си.
1. Спонсор или ко-спонсор на благотворително събитие.
Това е най-стандартната идея в списъка. Много добра идея като цяло. Може да организирате събитие, което да помогне със събиране на средства за някоя благотворителна кауза. Може да поставите свой собствен щанд със стоките и услугите си, показвайки бранда си. Изследвания сочат, че марките участващи в такива дейности печелят доверието на клиентите повече от обикновено.
2. Създайте специална лимитирана серия на продукта си за благотворителна кауза.
Потърсете благотворителна организация във вашата общност, за която да направите лимитирана серия от продукта си. Това ще бъде нещо, което самата благотворителност може да продаде, или нещо, което ще продавате от тяхно име. Например, преди време компания за сапуни създаде лимитирана серия с розови сапуни в подкрепа борбата срещу рака на гърдата.
3. Дарете вашия продукт или услуга на благотворителен търг.
Всички обичат търговете. Тайните или обикновените. Станете част от такова събитие. Предоставете ваш продукт или услуга на благотворителен търг. Всеки участник дошъл на търга ще научи за бранда ви. Хората ще наддават за услугата или продукта и след като я харесат ще могат да се върнат и да станат ваши клиенти.
4. Събирайте дарения за благотворителност в офиса ви.
Понякога това се нарича „вградено даване„. Това е един много ефективен метод за събиране на средства, защото когато хората пазаруват са по-склонни да дадат пари за нещо, още повече ако е благотворително. Така не само помагате на клиентите ви да асоциират марката ви с филантропия, но ще бъдете и споменати в медиите и пресата, което ще бъде огромен плюс за вас. Например кутиите за дарения, които бях забелязал в една голяма верига за хранителни стоки. Аз самият, когато пазарувам там оставам някаква сума за дарение.
5. Дарете част или цяло от пространство, което притежава бранда ви за благотворително събитие.
След или преди работно време, защо не дадете на някоя благотворителна организация да направи събитието си във вашия офис или сграда. Даренията в натура като тези са чудесен начин да се включите, да направите нещо добро и да създадете нови контакти без разходи за вас и компанията ви.
6. И като за финал, накарайте служителите ви и клиентите да действат като отбор.
Важно е бранда ви да е част от обществото, да е част от съвкупността. Направете отбор от служителите ви и някои лоялни клиенти, за да участвате на някое благотворително събитие. Например, ще ги облечете с брандирани тениски и ще ги накарате да дадат мнението си за марката ви. Така много хора ще забележат бранда ви и ще могат да станат ваши клиенти.
Въпреки това, важно е да се запознаете с законовите разпоредби по отношение на благотворителността и данъчните отписвания. След като имате план на място, запишете всичко и заедно с благотворителните организации започнете реализиране на задачата.
Опитвали ли сте някоя от стратегиите горе? Споделете нещо, което може да добавите към списъка по-горе.