• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Бенчмаркинг за кампаниите в социалните мрежи

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Бенчмаркинг за кампаниите в социалните мрежи

Опитвали ли сте се да оптимизирате кампаниите си в социалните мрежи? Най-вероятно да. Но в какво всъщност се състои тяхната оптимизация? Отговорът се крие при конкурентите ви и пионерите в различните ниши и по-конкретно – в техните резултати. Статията има за цел да ви покаже как да подобрите кампаниите си, като използвате бенчмаркинг.

Нека най-напред да определим какво е бенчмаркинг. Най-разширеното определение за бенчмаркинга е „изучаване на продукт или бизнес процес на конкурента, за да се подобри ефективността на собствената компания“. Бих искал да го разширя по следния начин: бенчмаркингът е процес на откриване, разбиране и адаптиране на най-добрите практики и бизнес процеси от други организации, независимо от тяхната ниша, с цел повишаване ефективността на собствената ни организация. Може би се питате каква е разликата. Разликата е в това, че целта не е да се стремим да бъдем по-добри от конкурентите си. Целта е да произвеждаме продукт или да имаме бизнес процеси, които да бъдат най-добрите.

Избиране на правилни показатели

Първата стъпка при бенчмаркинг процеса е да определите какво ще сравнявате. За да определите ефективността на дейността си в социалните мрежи, трябва да изберете правилните показатели. Такива могат да бъдат:

  • трафик към сайта ви;
  • интеракции с постовете ви;
  • размерът на базата ви от фенове.

Съсредоточете се върху един показател и се придържайте към него. Не разделяйте силите и вниманието си върху няколко различни показателя, защото по този начин няма да можете да измерите правилно ефекта от промените.

Когато говорим за социалните мрежи, размерът на фен базата ви е от голямо значение. Ако получавате по 300 посетители на сайта ви от 1 пост, а имате 1 000 фена, това е изключителен резултат. Но ако получавате 300 посетители, а феновете ви са над 5 000, то значи нещо не е наред.

Затова винаги измервайте посочените по-горе показатели спрямо броя на феновете си. Когато феновете ви растат и показателите ще се подобрят, но значимото е дали съотношението се е подобрило или не. Нека онагледим примера по-горе. За целта ще използваме формулата:

clicks/fans = CPF(clicks per fans)

Ако имате 1000 фена и 300 посетители от един пост, то посещенията спрямо феновете ви ще бъдат 300/1000 или 30%. При 5 000 фена и 300 посетители, същият показател ще бъде 6%.

benchmarking1

Събиране на информация

След като вече сте избрали кой от показателите бихте желали да подобрите, е време да съберете информация за това какви са резултатите на конкурентите ви и на пионерите в другите ниши. Разбира се, това е доста по-трудно, отколкото звучи.

Има два основни начина, по които можете да съберете информация относно конкурентите и бенчмаркинг партньорите си. Първият е, като ви предоставят достъп до своите данни, което, ако се сравнявате с конкурентите, е невъзможно. Вторият е да използвате вече събрани и обобщени в доклади данни, които се предлагат онлайн. Предоставям ви 3 източника, които можете да използвате:

  • http://socialmedia.biz/reports/
  • https://www.salesforcemarketingcloud.com/wp-content/uploads/2013/06/The-Facebook-Ads-Benchmark-Report.pdf
  • http://www.b2bmarketing.net/resources/social-media-benchmarking-report-1

Нека да вземем друг пример. Според данни на Sales Force Marketing Cloud, при реклама на мобилни приложения във Facebook с таргет американци, цената на инсталация е $1,40. Ако рекламирате приложението си, използвайки същия таргет, и плащате $2,00 за инсталация, това не е много добър резултат и рекламата ви се нуждае от оптимизация. Да предположим, че оптимизирате call-to-action-а си и достигнете цена $1,45. Това е отлично постижение и можете да бъдете доволни.

Събирайте всичката информация, която можете, и я складирайте в бази данни(може и в Excel). Изчислете средните стойности на показателя, който искате да подобрите, и го сравнете с информацията, която сте събрали. Ако е същият или с близки стойности, можете да си отдъхнете и да се гордеете със себе си. Но в случай че има големи разлики, изградете план за действие, който да ви помогне да постигнете желаните резултати.

Анализирайте разликите        

След като сте установили разликите между вашите данни и тези на бенчмаркинг обекта, е време да откриете как да подобрите ефективността си. За целта сортирайте данните си по показателите, които сравнявате, и изберете тези постове, които са имали най-голям ефект.

Нека се върнем на първия пример. Изберете 5-те поста, които са имали най-много CPF. Разгледайте ги внимателно и открийте на какво се дължат добрите резултати. Не се колебайте да проведете А/Б тестове, а дори и мултивариационни, за да проверите теорията си.

Внедряване

След като се уверите какво прави най-добрите ви постове успешни и си отговорите на въпроси като „Трябва ли да публикувам повече снимки и клипове?“, „Приятелски настроени или формални постове привличат повече посетители?“ и пр., наблегнете повече на тях и не се страхувайте да ги използвате.

Теми: всоциални медии
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

афилиейт на хостинг
Маркетинг

Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг

Следващ
Колко струва един лайк във Facebook?

Колко струва един лайк във Facebook?

Най-новото

  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
  • 13 Начина да Финансираме Малък Бизнес
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.