Видяхте ли новото лого на Yahoo? То е много критикувано от хората в интернет. И на мен честно казано не ми харесва. Когато става въпрос за лого промени, този тип реакция е често срещано явление. Потребителите обикновено не харесват промяната в основни марки, чиито лога са известни и признати от дълго време. Е, никой не може да бъде сигурен, че промяната на логото му ще се отрази добре на компанията. Риск има винаги…
Новото лого на Yahoo: критики
Кампанията на Yahoo за представянето на новото лого беше интересна. Но самото представяне за мен лично беше доста скучно. А и самото лого не е кой знае какво. Има доста по-красиви лога, които са далеч по-добре изглеждащи от сегашното.
На мен лично горните лога повече ми харесват от сегашното. Мнозина смятат, че новото лого на Yahoo трябва да отразява новата положителна посока на главния изпълнителен директор Мариса Майер. Определено компанията върви нагоре, но защо трябваше да променят логото?
Кога трябва да смените логото си?
Ако сте голяма компания като Yahoo промяната на логото не трябва да е драстична. Не трябва да има голяма промяна със старата версия. Изданието bussines insider твърди, че промяната на лого не винаги е нужна. Все пак има и случаи, в които промяна е нужна. Но те са малко. Често промяната е нужна, когато репутацията ви е „повредена“, когато променяте вашата идентичност (продукт, услуга, т.н.) или има промяна в юрисдикцията на компанията.
Съвети за позитивна промяна
Позитивна промяна на логото може да се направи като се попитат вашите директни клиенти. Можете да направите кампания като дадете на потребителите си няколко варианта за нови лога и те самите да гласуват в определен период от време и така да смените логото си. Аз лично смятам да направя точно това. Ребрандинга лично според мен е положителен ход, който мисля да осъществя през коледно-новогодишните празници, когато хората са най-склонни на покупки или инвестиции.
Когато променяте логото си трябва да мислите за бъдещето. Логото все пак е вашата идентичност. Така хората ви познават. Можете да споделите с нас в коментарите дали сте правили някаква промяна с логото си и как ви се отрази тази промяна?