• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Застраховане

Euroins ще придобие бизнеса на Interamerican

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Застраховане
0
Euroins ще придобие бизнеса на Interamerican

Лятото на 2013 г. се оказа горещо за пазара на сливания и придобивания във финансовия сектор. След като германската BayernLB реши да продаде „МКБ Юнионбанк“ на ПИБ, сега друга европейска компания се разделя с българската си собственост.

След няколко месечни разговори и известно умуване всеки момент се очаква холандската финансова група Achmea да продаде застрахователния си бизнес в страната – „Интерамерикан“, на местния си конкурент – „Евроинс“. Сделката няма да предизвика сериозно разместване на пазара, но е сигнал за нуждата от консолидация на него.

И ако при банковата сделка причината беше нуждата от средства на германския собственик, при застрахователната такова основание липсва. Вероятно липсата на ръст на местния пазар го прави неатрактивен за чужди инвеститори. Бизнесът на „Интерамерикан“ значително се сви последни години като премиен приход, а дружествата му трупаха съществени загуби (виж таблиците).

Кой, кого, как и кога купува

Според три независими източника на „Капитал“ сделката се очаква да бъде финализирана съвсем скоро и представлява продажбата на общо застрахователния и животозастрахователния бизнес на „Интерамерикан“ в страната.

До редакционното приключване на броя нито продавачът и консултантът му Deloitte, нито купувачът бяха открити за коментар.

Доказателство за плана на сегашния собственик може да бъде открито в междинните финансови отчети за второто тримесечие на 2013 г. Там Achmea посочва, че вече спокойно може да определи „Интерамерикан България“ ЗАЕД и „Интерамерикан България Животозастраховане“ ЕАД като активи за продажба, т.е. готови да бъдат продадени. Тя допълва, че във връзка със стратегията си за международните й инвестиции компанията обмисля различни начини да се оттегли от българския застрахователен пазар – или чрез продажба на самите дъщерни дружества, или чрез продажбата на застрахователния им портфейл. Achmea уточнява, че в момента води преговори с няколко заинтересувани страни, изявили интерес да придобият портфолиото й в България, като „дискусиите и одобрението им от съответните регулатори следва да приключат до декември 2013 г.“, пише в отчета на холандската компания.

По информация на „Капитал“ Achmea е преговаряла с два основни кандидата – групата на „Евроинс“, част от „Еврохолд България“, и финансовата група около Тексимбанк. Интерес е проявил и трети кандидат с арабски произход, но той не е подал оферта. Основна част от преговорите са се водили през пролетта на тази година, след което смяна във висшето ръководство на Achmea леко забави финалното решение по сделката. То става факт през юли, когато вече според два независими източника Achmea е решила да продаде бизнеса си в страната на застрахователната група на „Евроинс“. Продажбата ще включва не акциите, а само бизнеса на „Интерамерикан“ без двете му лицензии за общо застраховане и за животозастраховане. Групата на „Евроинс“ вече има и двете, след като в началото на август прелецензира здравния си фонд в животозастраховател, както изискваше законът.

Ефектите от сделката

Самата сделка няма да доведе до сериозно разместване на застрахователния пазар в България. Общият застраховател на „Евроинс“ би следвало да се придвижи от девета на седма позиция по пазарен дял според последните секторни статистически данни на Комисията за финансов надзор към края на юни 2013 г. Все още е рано да се каже какъв пазарен дял ще има групата на пазара на животозастраховане заради скорошното прелицензиране на здравните фондове. Със сигурност обаче сделката няма да има съществен ефект, тъй като животозастрахователното дружество на „Интерамерикан“ има едва 0.6% от пазара в края на юни.

Тя обаче е поредната за застрахователната група на „Еврохолд“, която през миналата година прибави към портфейла си здравния фонд „Юнайтед – Здравно осигуряване“, което наскоро се вля в „Евроинс – Здравно осигуряване“. Преди кризата холдингът се разрасна активно и в региона, като има застрахователни поделения в Румъния и Македония, както и дял в сръбски застраховател.

Колкото до самата Achmea, основният й застрахователен бизнес е в Холандия, но компанията присъства на няколко чужди пазара. Част от тях тя определя като ключови за бизнеса си и това са Гърция, Турция и Русия. А друга част като България, Румъния и Словакия – като не толкова ключови. Всъщност в началото на 2013 г. Achmea сключи споразумение да продаде бизнеса си в Румъния на друга холандска застрахователна група – Aegon. Финализирането и на тази сделка се очаква да е в края на тази година.

Така след 15 години присъствие в България първият основан „на зелено“ застраховател с чужд капитал в страната се оттегля. А бизнесът му се поема от местна компания.

Теми: Българиязастрахованепазарсделкафинанси
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Ай енд Джи Брокерс
Бизнес

Какви са предимствата на застрахователния брокер

Обречено ли е автомобилното застраховане пред появата на автономни коли?
Застраховане

Обречено ли е автомобилното застраховане пред появата на автономни коли?

Следващ
Mark Zuckerberg ще се опита да осигури интернет за целия свят

Mark Zuckerberg ще се опита да осигури интернет за целия свят

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.