• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Застраховане

Най-големите застрахователни дружества в България

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Застраховане
0
Най-големите застрахователни дружества в България

Петте най-големи компании по общо застраховане у нас държат 56.4% от пазара, сочат данни към 31 декември 2013 г. на Комисията за финансов надзор. Година по-рано пазарният им дял бе с 1.8% повече. Едва три от застрахователите към днешна дата имат повече от 10% дял от пазара.

Лидерът Лев Инс има 12.8%, а Армеец и Булстрад Виена Иншурънс Груп са със съответно 12.46 и 12.14 на сто от общия премиен приход. Четвърти се нарежда ДЗИ Общо застраховане с 9.95 на сто, изпреварил Алианц България с 9.01 на сто. Шестата позиция вече се държи от Евроинс България, която след покупката на застрахователните портфейли на QBE вече има 8.32 на сто пазарен дял. Компанията все още не консолидира резултатите на Интерамерикан България, която има 1.37% от пазара.

Следва Бул Инс със 7.5% дял, намалял от 7.8 на сто за година по-рано, както и Уника и Виктория (5.41 и 4.84 на сто). Дженерали Общо застраховане има 3.89% дял, а ОЗК Общо застраховане и Енергия са с 3.70 и 3.49%. Брутният премиен приход, реализиран от дружествата по общо застраховане към края на 2013 г., възлиза на 1.425 млрд. лв., като се отчита ръст от 6.5% на годишна база при спад от 1.9% за 2012 г.

На пазара по общо застраховане най-голям дял от брутния премиен приход, реализиран в сектора, заемат автомобилните застраховки („Гражданска отговорност, свързана с притежаването и използването на МПС” и „Сухопътни превозни средства”, без релсови превозни средства”) – 69.6 %, следвани от имуществените застраховки („Пожар и природни бедствия” и „Други щети на имущество”) – 18.4%.

Гражданска отговорност

Лидерската позицията на Лев Инс се дължи основно на водещата роля на застрахователя при задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Премийният приход на компанията е 154 млн. лв., като след нея се нарежда Евроинс, която в следващите месеци по всяка вероятност ще се изкачи и до петата позиция сред най-големите застрахователи у нас.

Каско

Лидер по този вид полица е Армеец, чийто премиен приход достига 93.8 млн. лв. Следват ДЗИ, Булстрад Виена Иншурънс Груп и Алианц България.

Пожар и природни бедствия

Булстрад Виена Иншурънс Груп, Алианц България, Виктория и ДЗИ Общо застраховане са четирите компании, които българите предпочитат за застраховки на имуществото си срещу пожар и природни бедствия. Всяка от тях има по над 20 млн. лв. премиен приход.

Теми: Българиязастрахованепазару нас
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Ай енд Джи Брокерс
Бизнес

Какви са предимствата на застрахователния брокер

Обречено ли е автомобилното застраховане пред появата на автономни коли?
Застраховане

Обречено ли е автомобилното застраховане пред появата на автономни коли?

Следващ
5 съвета от баба ми за вашия Facebook маркетинг

5 съвета от баба ми за вашия Facebook маркетинг

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.